fredag 20 februari 2009

Nu är det lunch!

Dock en sån där konstig dansk lunch som här kallas frukost och är ett smörgåsbord. Men gott e det! På lunchen skall vi i svenska delegationen träffa den sista biskopskandidaten inför valet som alltså sker med start kl 14. Då håller man på och väljer och väljer tills någon kandidat har fått 66% av rösterna - eller fler. Det kan såklart gå på en röstning men kommer troligtvis ta några fler omgångar i anspråk. Senast det valdes biskop för Norden-Baltikum tog det enligt uppgift 11 röstomgångar. Men håll ut - info kommer så snart som... 

Jag har bestämt mig för hur jag skall rösta i första omgången men sedan borde man troligen vara taktisk... Men hur? Troligen kommer väl den/de kandidater som får väldigt få röster att hoppa av. Då skall man veta vad man gör... 
Om du varit orolig för min linsvätska kan jag meddela att det är löst! 

/L

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, du behöver god syn, men det kanske inte linsvätska fixar...
/PA

Anonym sa...

Var inte ett dugg orolig för linsvätskan, men för biskopsvalet. Hälsningar från Elisabeth