söndag 8 februari 2009

En dag i mediabruset...

Alperna ligger långt bort... I fredags kl 18 åkte en busslast ungdomar från S:t Jakobs kyrka till Saas-Fee i Schweiz. Idag (söndag) kl 16:30 kom dom fram... Du kan ju fundera på vad du gjort sedan i fredags em och tänka på alla ungdomar som suttit på en buss sedan dess... Att köra fel i snöoväder är inget att rekommendera - men nu är dom framme och en härlig vecka i pisterna väntar. 
Annars syns S:t Jakob (som vanligt?) i medierna en hel del. Kul! Marie Demker predikade i dagens TV-gudstjänst (som du kan kolla på här) och i Dagen kan man läsa om S:t Jakobs kyrka - och inte minst vår fotbollslag. 
Annars har helgen rusat på i enlighet med planerna. Jag hade dop i Ellös på lördag kl 12 och predikade i ett möte kl 20 i Långared på lördagskvällen. Däremellan köpte jag en en GPS! Hur kul som helst och en troligt nödvändig pryl(?)! Idag predikade i S:t Jakob och jag tycker det var en fin "liten" gudstjänst i ljusets tecken. Efter gudstjänsten var äldste sonen och jag på bio och såg den animerade filmen "Bolt" om en superhund som rymmer ut i verkligheten. För mig var det skönt att en stund kliva ur verkligheten och bara sms-ledes följa hur bussen slingrade sig mot alptopparna... 
Sedan blev det en god middag och nu kopplar jag av. Förkylningen har klingat av och trots min oro för farsoter och digerdöden visade det sig vara just en förkylning och det är inte otroligt att  jag överlever - men innebandy blir det ingen i kväll i alla fall. 

/L

Inga kommentarer: