onsdag 25 februari 2009

Mera ord...

Har funderat en del på den där sentensen som vi arbetade fram under centralkonferensen. Hur var den nu igen? Jo, just det ja: "Forward by creating faith communities with new people". En sentens som är tänkt att färga och forma arbete i centralkonferensen det kommande fyra åren. Ett problem med sentensen tycker jag är att det kändes lite svår att översätta. En vän som är bra på att tänka själv har gjort något av en "tankekedja" som jag gärna delar med mig av: 
  • Framåt genom skapandet av andliga gemenskaper med nya människor.
  • Offensiv genom nyskapande av andliga miljöer (trosgemenskaper) för möten med nya människor.
  • Vidare genom skapandet av andliga miljöer för nya människor.
  • Utveckling genom tro i gemenskap med nya människor.
  • Utveckling genom att bygga broar av tro till fler människor.
  • Utveckling genom att skapa rum för tro, öppet för fler
  • Metodistkyrkan; rum för tro - öppet för fler.
Inte så dumt, tycker jag. Vad tycker du? Den sista påminner om en en slogan som en av mina kollegor använde som sin kyrka: "Välkommen till Metodistkyrkan - alltid gott om plats!"

/L

3 kommentarer:

INput sa...

Jo, det är nog inte så dumt. Fast ibland önskar jag att vi skulle ha lite lättare att gå från ord till handling...
Apropå handling, så kollade jag en taekwondoövning idag med mina barnbarn. Kanske inte så mycket att orda om, men handling fast det gott om!

Anonym sa...

En helt annan sak. Ikonen som var med i TV sändningen, vem har målat den? Någon sa att den var din privata.

Lasse Svensson sa...

Ja, det stämmer, det är min privata och tyvärr är jag hemma just nu och ikonen är på mitt kontor men jag kollar så snart jag kommer dit.