torsdag 19 februari 2009

...å nu är det fem igen!

Det är inte säkert att jag begriper allt vad som sker men nu har man hittat en paragraf i kyrkoordningen som man nu tolkat som att det avgörande är hur gammal man är när man blir vald till biskop - inte när man ev. skulle behöva gå i pension... Så nu är alltså Gita Mednis med i racet igen inför biskopsvalet i morgon kl 14:30, typ. 
Nu har också alla de fem kandidaterna talat i ca 10 minuter var - och det var bra! Faktiskt riktigt bra! Så nu är jag glad igen för det finns fem bra talare som kan inspirera och väcka. Kul! Lite oroande är det kanske att de fem talade så oerhört mycket bättre och mer inspirerande än de "gamla" biskoparna... Men det beror säkert på att ett "herdabrev" skall vara på ett visst sätt och att det då blir så. 

För mig står det just nu mellan tre kandidater som jag tycker är lika bra... Så om det bara blir någon av dom så... =)

Här är en bild från morgonens gudstjänst.


/L

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om inte någon annan gör det så litar jag på att åtminstone du hoppar sönder en bänk. Synd att bryta en så fin tradition! =)

Lasse Svensson sa...

Såhär officiellt måste jag säga: "Jag förstår inte vad du talar om..." =)
Men oss emellan kan jag lova göra vad jag kan för att hålla traditionen levande...