söndag 30 november 2008

Adventstid kom till mitt ensamma hus...

Känns som en evighet sedan jag skrev i min blogg men nu stundar skärpning! =)
Advent är över oss och i oss, ljuset brinner trotsigt i s
in stake och lovar fler ljus innan julen med sina tusen juleljus är här. Mycket folk i kyrkan idag och ett i mitt tycke fin gudstjänst. Kören sjöng fantastiskt fint, duetten lät cool och stämningen infann sig. Skönt. Jag predikade över Guds "varande" och kanske kommer en sammanfattning av predikan i veckan - om jag bara hinner...
Såhär såg det ut när vi sjöng under "För små öron":


Igår var det julmarknad och även den fungerade utmärkt bra. Tycker nog att det kom ännu mer folk än det brukar göra och det ekonomiska resultatet blev också lite bättre. 

Fredagen var arbetsdag i kyrkan och granris och ljusslingor och lampor fixades och donades med. I övrigt innehöll veckan två begravningar och en träff med regionledare och distriktsföreståndare. Och en massa annat såklart...

L

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin gudstjänst, rätt fokus, mycket folk, spännande utställning i kapellet med fina bilder av många toner...
Tack!/PA

Cecilia Dalman Eek sa...

En riktig rackarrysare till predikan! Den lever fortfarande hos mej och den kommer jag att leva på länge. Det var både fiber och vitaminer i den tankematen...
/Cecilia