fredag 7 november 2008

Riva ner och bygga upp

För dig som legat sömnlös av oro över hur vår torsdagsträff avlöpte igår kan jag meddela att det blev riktigt lyckat! Jag hade med mig en Tupperweare-grej i silicon som jag mitt under rådande konflikt bakade kladdkakor i medelst en microvågsugn. Ragne hade bakat bröd och talade om hur matlagning gick till när han var ung. Han är hemskt duktig på att få saker att låta intressant. Så vi överlevde i alla fall!
Kvällen igår gick åt till golvläggning och som ett rent undantag jobbade jag i vårt eget hem... Så storarummet närmar sig inflyttning - om nu bara svärfar kunde släpa sig hit igen för lite listning... 
Igenom hela processen har jag fascinerats av hur lätt det gick att göra det inledande demoleringsarbetet. Min fru tyckte det gick så fort och alla var imponerade. Men när man spacklat alla gipsskarvar 3 gånger och slipat emellan undrar folk varför man inget gör. Riva ner går så oerhört fort - medan bygga upp kräver tanke, inköp, planering och försiktigt arbete. Självklart gäller det livets alla aspekter - inte bara i mitt storarum. 

Idag skall predikantförbundet på västra regionen samlas i Trollhättan kl 16 och därefter skall jag vara med på BK Jakobs säsongsavslutningsfest. Nu MÅSET jag skriva klart ett vigseltal... 

L

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du får nog byta namn på din blogg till Pastorlasse i Ibland gör jag det Hemma.

INput sa...

Tänk att pastorer kan ge både andlig och lekamlig spis...
Tupperware och Bibeln i en kreativ mix!

Anonym sa...

Jag har tänkt på just det där så ofta. Hur otroligt fort det går att rasera något men vilket mödosamt arbete det är att bygga upp något...