lördag 15 november 2008

Dop och våder

Idag har det varit dop i kyrkan. Fantastiskt fint med dop! Skall vid tillfälle skapa ett symposium (lite osäker på vad det betyder med det vill jag ha!) om dopet eftersom dopet är så centralt och intressant! Var med torsdagsträffen på besök i Tabernaklet och fick uppdaterat för mig baptismens historia i GBG och Halland - vilket är samma sak som i Sverige. Dopet är kraft - gudomlig och mänsklig!
Just nu skriver jag predikan och talar min fru till rätta vad gäller tapeter i storarummet... Tre våder (stavas det så?) bruna tapeter vid matbordet? Låter märkligt... Minst sagt! Men vad vet jag?!?
Nya soffor och ett nytt matbord kanske också behövs? Vi får se... 

L

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tapeterna vid matbordet låter jättebra! Heja Anna!

INput sa...

Du tar bladet ur mun...
När man tapetserar i storarummet är det självklart att man vid matbordet har tre våder brun tapet. Det har varje familj med självaktning!
Nya soffor och nytt matbord tycker jag också är på sin plats.
Annars passar inte den bruna tapeten!

Anonym sa...

Brun tapet? Jag kan förstå att du är skeptisk. Det låter jätte trendigt och säkert blir det fräckt. Jag hade ju undrat om det håller i längden. Risken finns ju att man får ändra inom snar framtid för att man tröttnar fort. *skratt* Det är inte lätt trenderna skiftar fortare än vad man hinner blinka :-)

Anonym sa...

Bara lämna till din hustru Lasse. Hon vet bäst om det mesta...