lördag 25 april 2009

100 och 90

Idag här det varit strålande väder - sägs det... Skall dock inte klaga utan har istället för att vara ute i det fria tillbringat dagen på två kalas. Först ett 100-års kalas i S:t Jakob som var mycket trevligt. Mest uppmärksamhet - förutom 100-åringen - rönte Håkan Hellström som kom och sjöng några låtar och satt bredvid jubilaren under hela tillställningen. Håkan verkar vara en alldeles fantastiskt förtjusande människa och dessutom är oerhört duktig musiker. Verkligen roligt på många sätt att han kom. 
Därefter bar det av till min barndoms kyrka i Lindome för 90-års kalas. Mycket folk, god mat och trevligt på alla sätt. Och många som sett helgmålsringning från Vallda och tyckt det var bra. I övrigt mest ett evigt tjat om att jag är långhårig och NEJ jag har INTE permanentat mig! =) 

Nu hemkommen skall jag mest ta det lite lugnt och ladda lite inför morgondagen. Då spelar Vasa Brass (från Betlehemskyrkan) i S:t Jakob och Ragne Fransson predikar. 
Skall återkomma med repport från onsdagen i Alingsås men skall först jaga fram en bild eller två - det är liksom roligare så... 

/L

Inga kommentarer: