lördag 18 april 2009

En låååång lördag

Långfredag var förra veckan men den var inget i förhållande till denna lördag... I alla fall känns det så just nu... Rockfest i S:t Jakob igår kväll och över 100 glada ungdomar som hoppade och dansade till fem olika band som spelade på den tillfälligt uppbyggda scenen i Kapellet. Grymt drag - men det var slut 23 och sedan skulle det städas...

Nåväl! Det hann bli lördag innan man låg i sängen och sedan fortsatte det med samling vid Vallda kyrka kl 06:15 med mellanpojkens fotbollslag för spel i Horredscupen. Kallt och yngste sonen som var med fick mutas med iPod med film.
Fyra matcher (en vunnen, två förluster och en oavgjord vilket underbart nog INTE räckte till avancemang) senare åkte vi hem och så snart jag skrivit detta klart skall äldste sonen hämtas från träning och sedan skall det tapetseras och sättas lister i yngste sonens rum... Är lite orolig att jag skall miss mig på TV i all stress... =)

Vet att jag utlovat några tankar om Tomas som tvivlade men jag tänkte att det kunde vara bra för mig att ha det att skylla på i eftermiddag och gå ifrån en sväng i tapetserandet... Man får inte va dum!

17:50 SVT1 - och hjälp PA Sahlberg på "Tänk själv" med hans predikan! Och kom i morgon kl 11:00 till S:t Jakob och lyssna hur det blev.

/L

Inga kommentarer: