lördag 4 april 2009

Vår!

En sådan underbart vacker dag! Otroligt härligt väder som gjort för promenad vi havet, pyssel i trädgården och tvätt av bilen. Inget av det gjorde dock jag... Hustrun tvättade bilen och handlade massa blommor som skall pytsas i massa olika krukor och rabatter medan jag själv var på kyrkogården en sväng för att sedan åka till KBA för inköp av skor. Sedan åkte jag hem och kånkade ut grillen! Så eftermiddagen innebar marinerade av kött, tändande av grill och slutligen grillning! Hustrun åkte med mellansonen på innebandy och den äldste sonen är på innebandyläger i Varberg så det var den yngste och jag som käkade hel, grillad fläskfilé och pommes med lite goa tillbehör samtidigt som vi bevittnade den allsvenska premiären på TV. Helt ok för att vara Elfsborg... Och så har man fått bevittna historiens två billigaste straffar... Vill Elfsborg vinna allsvenskan får man nog börja göra mål - för man kan nog inte ha råd att köpa domare hela säsongen... =)
Apropå det grillade... Ringde min svärmor för att fråga vilken temperatur köttet skulle uppnå för att vara färdigt. Inte ens det kunde man ha henne till... (Hon sa: "Du kan ju skriva om detta i din blogg" men trodde nog inte jag skulle göra det...) Hittade det dock i en kokbok hemma: 70° är svaret. Men hon är ju bra på så mycket annat... 

Nå! Nu skall jag jobba lite och sedan får det bli lite TV-slappande.

Enligt SMHI har vi haft vår länge, men inte förrän nu vågar jag ropa: 
"Vi har vår i luften - var har ni er?"

/L

3 kommentarer:

Anonym sa...

i brallan!

Cecilia Dalman Eek sa...

Förstår att din nya frisyr är ett sätt att möta kris-trenden inom hårmodet. Enligt Jean-Pierre Barda blir det modernt med längre hår för att det är dyrt att klippa sej... http://tinyurl.com/c8tdvk
/Syrran

Lasse Svensson sa...

Du, jag köpte en hårklippningsmaskin på Ullared (199:-) för typ fem år sedan och har sedan dess klippt mig själv - med viss hjälp av min hulda hustru. Så snål det har jag varit länge! =)