tisdag 3 mars 2009

Vila är jobbigt...

En ledig helg kan knäcka vem som helst... Ångest innan för man vill hinna med så himla mycket - inte minst vila! Och sedan ett evigt springande mellan sjuka barn, innebandy och krystade utflykter... Söndagen var jobbigast! Oro hela förmiddagen innan gudstjänsten i Jakob var igång och ingen ringt i panik. Och då låg jag ändå i sängen hela förmiddagen! Yngste sonen kom in med en bok och bad mig läsa vid halv 9. Pappan svarade: "Pappa skall bara se klart skidloppet på TV..." Sonens tålamod fick sig en rejäl prövning och fyra timmar senare när Tynell (eller vad han nu hette) hade vunnit Vasaloppet hade han glömt boken... 

Igår kom en av församlingsstyrelsen utsedd till kyrkan för att förfärdiga och skicka ut (med hjälp av oss) ett brev till församlingens medlemmar rörande församlingens ekonomi. Tycker det var bra skrivet och klargörande. Kvällen igår ägnades först åt nomineringskommittésammanträde inför församlingens årsmöte på söndag kl 13. Bra samtal och bra namn som vaskades fram. Känns roligt att det är så många aktiva och kompetente människor att tillfråga. Kul! Senare på kvällen åkte jag förbi Överås en sväng och hejade på dom som fanns där och försökte med hjälp av en lånad PC få ordning på min GPS. Helt obegripligt att inte hela världen använder Mac! Använda PC är ju som att förflytta sig till medeltiden! Ofattbart - i alla fall för mig... =)

Idag har jag bland annat förfärdigat församlingsblad åt S:t Matteus och nu sitter jag och läser in mig på massa info då jag skall tala i Karlstad i morgon kväll på en samling angående den ekumeniska processen. Väldigt spännande! Men åka till Karlstad en ledig onsdag... Tja, det är offer man får göra... =)

Men det är ändå lugnare att jobba... Ledig helg kan ta livet av en... 

/L

2 kommentarer:

INput sa...

Somliga får åka till Stockholm istället!
I Karlstad skiner åtminstone solen...

Anonym sa...

Nej nej lille vännen, det här behöver du fundera på.