lördag 7 mars 2009

Ny kusin & fingertoppskänsla...

Dagens största nyhet är att svåger/svägerska Mats & Sofia fått en pojk! Fredag morgon 05:50, 3600 gram. Och allt gick bra. Grattis! 

I övrigt:
Torsdagskvällen var vi hos goda vänner och gratulerade yngsta barnet till att ett väl genomfört första levnadsår. Hade man lärt sig lika mycket varje år som hon hade lärt sig på ett år så hade man kunnat... mer. Hemkommen därifrån då barnen lagt sig och man slökollar på ett gammalt avsnitt av Mythbusters (på kanalen Discovery) i väntan på sporten skräller telefonen i vittnesmål om att ett sms inkommit. Kära Maggan har lyckats (tror nog i och för sig inte att hon försökte) klippa av en fingertopp när ytterdörren blåste igen! Usch, så fruktansvärt! Såhär på lördagsmorgonen vet jag att handkirurgerna på igår lyckades sy fast fingertoppen och laga benet däri. Men helt klart kommer pekfingervalsen på kyrkans dator gå i otakt ett tag framöver... 

Så igår fick vi utan Maggans hjälp förfärdiga årsmöteshandlingar, skriva powerpoint inför söndagens gudstjänst och genomföra världsböndagsgudstjänst. Det gick - om än knappt... =)

Dagen idag innebär nu först innebandymatch med äldsta sonen och sedan med mellansonen varefter jag ger mig av på turné först till Lindome för uppvaktning av Rutger som fyller 90 år. Som fortfarande spelar och är aktiv i högsta grad - spelade tex på min mors begravning i höstas. Sedan drar touren vidare till Alingsås för MKK årsmötets festkväll. Egentligen är det fullt men jag har fått nästla mig in ändå i egenskap av regionledare. Några fördelar skall man ju ha av det... =)

Längtar annars till gudstjänst i morgon! Känns festligt eftersom jag varit borta av olika anledningar några veckor. Distriksföreståndare Åke Svensson predikar, kören sjunger och årsmöte efter gudstjänsten. 

/L

Inga kommentarer: