torsdag 26 mars 2009

Ich bin ein Berliner!

Så var man då i Berlin! Har varit här för några år sedan men nu när man kommer tillbaka igen upptäcker jag att jag verkligen gillar denna stad. Trodde jag aldrig! Tyskland och inget vatten - en riktig högoddsare för min del. Har idag varit i Kurfürstendamm och bland annat besökt Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche som synes på bilden - om man ser förbi min hysteriska fru... 
I år är det 20 år sedan muren föll och visst finns muren bevarad på några ställen - tex på platsen där det gamla SS-högkvarteret låg (Topographie des Terrors) men det är helt klart bara för oss turister. För befolkningen här verkar det ligga för nära i tiden - man vill bara glömma. 
Nu vilar vi och skall ut och äta snart. Det blir någon lokal specialitet - typ Burger King... 

/L

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå hysterisk - hon är väl jättesöt.

Anonym sa...

Hoppas ni har det härligt! Och det där med hysterisk får då allt formulera om. Du har ju en fru som är vacker som få!

Lasse Svensson sa...

Håller med er - hon är fantastiskt vacker! ...Dock lite, lite hysterisk på bilden... =)
Men hon har lugnat sig nu - sover... =)

Cecilia Dalman Eek sa...

1 - Din hustru är till skillnad från dej BÅDE vacker och kompetent!

2 - Berliner är en äpplemunk. Eller möjligen hallon. Fast det duger för en president det med.

/Syrran