tisdag 14 oktober 2008

Mitt barn...


...du är buren i skaparens famn... En psalm vi ofta sjunger vid barndop. Kanske finns det inget finare än att just vara buren och inte av vem som helst - av skaparen! Det är stort. Jag hoppas att min mamma någonstans genom noradrenalin och sömnmedel kunde känna sig buren. Jag kände det inte just igår men idag har jag känt mig buren. Inte så mycket av skaparen (tänkt jag först) som av vänner som hört av sig eller inte hört av sig men ändå burit i bön och omtanke. Men det är väl så skaparen också bär? Genom andra och av varandra. Det är stort. 
"Han gråter med dig - han ler när du ler..." Också från samma psalm (618 i Psalmer & Sånger).

L

(Bilden av min mamma tagen i juni i år på vår altan)



1 kommentar:

Anonym sa...

Tänker på Dig, Er och din Mamma...mycket...