onsdag 15 oktober 2008

Livet ramlar på... och över mig!

Idag har det varit besök på begravningsbyrå och samtal bland oss anhöriga om hur vi och mamma vill/ville ha begravningen. Vi tror vi har en bra plan. Begravningen blir i alla fall nästa torsdag - 23 okt -  kl 12:00 i S:t Jakobs kyrka. Annons kommer i GP på fredag eller möjligen lördag. 
När jag ändå var i kyrkan passade jag på att ha ett dopsamtal inför ett dop jag sedan länge lovat ha på söndag. Ett fint och bra samtal men jag slogs flera gånger av hur nära det är mellan glädje och sorg. Så är det ju. Åt middag ikväll också med goda vänner. Kändes först inte som man hade tid för det men så skönt det var! Att sitta ner och prata om allt - och ganska ofta om inget. Mycket bra. Eller så kan man ju segla mitt i höstrusket som en del stollar gör... Jag har nig gett upp sommaren och det blir nog att jag tar upp båten inom några veckor. Men en tur till vill jag nog hinna med... 

L

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill bara säga att jag finns med dig och de dina i bön. Så bra att du lagt till kommentarfunktionen så att jag kan förmedla detta till dig.

Med värme