onsdag 1 oktober 2008

Bilar och släp

En krånglig sak kan i verkligheten bli enkel - och lika ofta kan det bli tvärt om. Vi skall i familjen ta över min kollegas bil och innan övertagandet skulle den in på verkstad. Och inte vilken verkstad som helst utan "min" verkstad i Vallda. Min kollega A bor i GBG och igår morse hade hon lämnat in den där. Idag skulle den hämtas och sedan vidare till en glasmästare. Idag skulle också hennes nya bil hämtas i Varberg och jag som idag var hemma med vår yngste son kunde ju hjälpa till med detta. Så skulle jag kolla med en rekond-firma om dom kunde ta av en dekal på den bil som snart skulle bli min. Men jag hade på min bil ett släp med massa grenar från kyrkan som jag skulle slänga - och det får man inte göra på den vanliga återvinningen utan långt in i skogen. Du milde vad vi har flängt runt och hämtat, lämnat och visat och velat med bilar och släp! Men nu är allt som det skall och vi har nu i familjen minst en bil för mycket. Kul! =)
Skall bli skönt med torsdag i morgon igen - jag gillar ju som bekant torsdagar...


L

Inga kommentarer: