torsdag 13 augusti 2009

Rekapitulation #1

Just hemkommen från en dag på Västkustgården och tonårslägret "När & Fjärran" är jag upplagd för att ta mig an återberättande av sommarens händelser i mitt lilla enkla liv.
Konfirmationslägret anser jag vara avklarat och direkt därefter (eller snarare efter det dop jag hade kl 15 på Västkustgården på konfirmationssöndagen) bar det av med familjens båt "Bellafin".

Först stannade vi till i två dagar på ett arbetsläger arrangerat av svärfar på Styrsö. Vi skulle bygga regelverk till en ny altan dessa två varmaste dagarna år
et. Innan vi startade såg det ut såhär:

Hur det ser ut nu? Skall be svärfar ta en bild.

Eftersom svärfar själv smet på semester efter första dagens arbete kunde vi maska lite andra dagen och så väntade då semestersegling på allvar!
Knappt tre veckor var vi ute och första veckan var vädre
t fantastiskt men de två andra bjöd på en mer blandad kompott av väderlek.

Tre glada pojkar på fördäck - Marstrand i sikte!

Hugo hoppar från en klippa i "Sillbyssan".

Herr & Fru Svensson är kärvänliga...


På spaning på Ursholmen!


Sammanstrålade med familj L och B åkte barnen med gummibåten. Nationalsång är alltid på sin plats innan avfärd... =)

Vackra barn - i motljus...

I regn kan korthus byggas. Åke verkar nöjd med sitt...



Denna gång Olle ramlade i hade han tom flytväst!

/L

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt det ser ut, Mkt att minnas.../PA

Erica sa...

Vilka fina bilder! Det verkar vara en härlig semester ni har haft! Vilka vackra barn du och Anna har!

AS sa...

Ni är verkligen fina! Men vet dina barn var de har sitt hjärta? Familjen L och B förstår jag inte, borde det inte vara ett N någonstans?