måndag 24 augusti 2009

En gräsmatta i trångmål

I början av augusti var min vän "gräsexperten" på besök i min trädgård. Jag tyckte min gräsmatta var fin och frågade om inte han tyckte det också. Han fnös och sa att det var väldig mycket klöver. Tydligen inte bra. En vecka senare hade jag fått en säck som skulle spridas ut på gräsmattan. Nu, två veckor senare, har jag återigen just haft besök av gräsexperten. Denna gång för att ge råd kring hur man skall få gräs på de gula, döda fläckar som i stort sett täcker min gräsmatta... Kratta, så, gödsla, vattna och trampa (möjligen i en annan ordning - vem minns?) är det som gäller de närmsta veckorna. Men, som han förnöjt konstaterade när kan nyss trampade runt bland det gula och torra "Ingen kan i alla fall säga att det finns nån klöver här! Kom aldrig och säg att inte mina produkter funkar!". Nä, det skulle jag aldrig drömma om...

Så man skall vara försiktig med vad man önskar - man kan i värsta fall få det...

/L

Inga kommentarer: