tisdag 25 augusti 2009

Deadline

Jag tycker man skall lämna ifrån sig saker i tid. Att man skall respektera deadline. Där med inte sagt att jag alltid lyckas. Snarare är det så att jag har väldigt svårt att göra något alls utan en deadline. Detta gäller i arbetslivet men lika mycket i det mer familjenära. Min kära hustru sa nyss till mig att vår mellansons punktering på cykeln måste lagas. Min första fråga blir: "Jaha - när måste han ha den då?". "Nu!" blev svaret. Jag trodde henne inte men bytte slang. Punktering lagar man tydligen inte nuförtiden.

Idag hade vi en annan deadline i kyrkan, nämligen den för församlingsbladet. Dock skall vår underbara J inte göra klart layouten förrän efter församlingsdag på lördag och samlingssöndag på söndag så några små ändringar kan man få med. Men ändå. Det mesta skulle lämnas idag och det är nu gjort. Underbart!
I morgon blir det ingen ledig dag utan istället skall vi samlas med Citypastorerna inom GBG och ha en dag tillsammans som uppstart på hösten. Skall bli intressant. Sedan samtal men kvällen blir nog ledig.

Medlem i S:t Jakob? Glöm inte anmäla dig till församlingsdagen på Västkustgården på lördag! Sista dagen för anmälan är i morgon. Går utmärkt att anmäla som en kommentar på denna bloggpost.

Förbannelsen är bruten - Sveriges damer vinner en öppningsmatch i ett mästerskap. Ryssarna är nedkämpade. Dock blev inte Djurgården det igår - men deadline är ju inte förrän 1 november vad gäller allsvenskan...

/L

Inga kommentarer: