måndag 15 december 2008

Silla går te...

Det där med julbord är en lite märklig företeelse. Man äter som en tok i fyra timmar och mår illa i åtta timmar... Men vad är det som gör ett julbord till ett "bra" julbord? Kanske handlar det om att det skall finnas en massa olika saker att välja mellan? Även om om man inte äter av allt skall det ändå finnas där. Personligen älskar jag sillen och laxen och är i regel proppmätt efter en eller möjligen två vändor. Köttbullar och korv äter man ju ofta och bör därför undvikas - men hade det inte funnits där hade jag saknat det... 
Julbordet i torsdags i kyrkan var riktigt fint och trevligt och jag gillade verkligen "Janssonen" som jag tror Wera hade skapat. Men allt var väldigt gott!
Såhär trevligt hade vi i torsdags:


/L

1 kommentar:

INput sa...

Tack för din varning.
Idag står det två julbord på dagsprogrammet!
Varav det ena kanske vi ska dela på tillsammans.
Din synpunkt på korv och köttbullar delar jag helt - men av andra orsaker!