onsdag 17 december 2008

Liseberg - där mycket kul händer

Igår var jag på Liseberg! Jag och alla barnen - tre av dom mina egna... Ljus, vacker fejkad snö och ett hål stort som Hisingen i min plånbok. En god vän och hans dotter följde med. Ett av målen för kvällen var att träffa Maggan (Maggan, för den som inte vet, är församlingskoordinator i S:t Jakobs kyrka och en mycket god vän). Hon skulle åka till Liseberg med Paddan, vilket jag troligen inte nämnde. Så när jag skymtade en av dessa båtar kollade jag på klockan och sa till min gode vän "Nu kommer Paddan!" varpå han oroligt tittade på mig och sa: "Vågar du kalla henne så?" Rätt kul tyckte jag... =) 

Men en mysig kväll var det! Glömde kameran men tog en bild med mobilen. Sa till yngsta sonen "Se nu söt ut!". Visade bilden för hustrun i morse och hon sa "Oj, hade han åkt slänggungan här eller? Han ser alldeles illamående ut!" Men tokigt söt är han i alla fall! =)


Mycket kul händer på Liseberg! =)

/L

2 kommentarer:

Anonym sa...

He-he... Tur för dej att hon är den minst paddlika man kan tänka sej! Annars... /C

Anonym sa...

Lenge siden du skrev det, og lenge siden det hendte... men kommentaren om Maggan/Paddan er fortsatt ganske festlig! ;)
Du får hilse Padd... jeg mener, Maggan!