måndag 29 mars 2010

Stilla (stora?) veckan är här

Denna första dag i Stilla veckan kommer alltid ganska plötslig, tycker jag. Men det är en bra påminnelse att det sällan i livet är så att det man mår bra av serveras på silverfat utan an behöver planera för det, tänka in det i sin dag och kanske till och med låta något annat bli lidande istället.
Igår var jag i kyrkan mellan 09:15 och 20:30 och mycket hanns med. 







Gudstjänst, konfirmandföräldrasamling, Västkustgårdens årsmöte och slutligen tentamen för Skepparexamen. Så nu är man Skeppare också. Och redig redare var jag redan innan. Så nu måste jag köpa en båt som är mer än 12 x 4 meter... 

Idag är det en annan slags tentamen, nämligen för att bli lokalpredikant - och det är jag som examinerar och inte skriver. Betydligt trevligare för mig. Några samtal skall också hinnas med och ytterligare en hel del mail och rapporter skall skrivas. 

Men, som sagt, skall det också bli tid för viss meditation inför texterna om Jesus i Betania hos Marta, Maria och Lasarus, texter som hör denna blå måndag till. Se gärna "Läsa i livet" i blogglista till höger för mer tankar i frågan. 

/L

Inga kommentarer: