fredag 19 mars 2010

I edan...

På torsdagsträffen igår samtalade vi kring kaffebordet om några typiska korsordsord som tex Ryssja = Da. Mitt bidrag var bakvatten = eda. Känner mig lite i edan idag - om ordet nu går använda så. Eller på mer modern svenska - jag känner mig lite låg.
Skall i helgen gå kursen för Skepparintyg och känner mig inte alls laddad - bara sliten och, som min kära Ellösiv skulle sagt, ke.
Troligen spelar det in att min mor idag skulle fyllt 66 år om hon fått leva. Var tillsammans med yngste sonen vid graven idag och vi grät ihop. Tillslut frågade han: "Gråter du också för att du är kall om händerna?". Dagen ljusnade betydligt och vi åkte vidare bland tusen ärenden som idag skulle göras.
Skall strax leverera en högtalare till Överås och sedan skall det mailas och scannas innan FÖG och WRG tar över...

/L

1 kommentar:

Tro Håb og Kærlighed sa...

Jeg indrømmer blankt: hertil rækker mine svensk-kundskaber (som jeg ellers er rimeligt overbeviste om kvaliteten af) ikke:-) Men jeg forstår din traurighed og ønsker dig alt godt til lands til vands og i kirken.