lördag 13 mars 2010

Area-kabinettet är över

Resan till Köpenhamn gick utan problem och jag imponerades över hur smidigt det gick med incheckning och boarding i gaten med endast mobilen. Dock hade jag en för stor burk hårvax som jag fick lämna ifrån mig. Det var dock bara lite kvar på botten av burken men tydligen var burken i sig kapabel att rymma 50 ml för mycket enligt reglerna. Försökte hela vägen till Köpenhamn räkna ut hur jag med en 150 ml burk skulle kunna kapa/störta planet - men som inte skulle vara möjligt med en 100 ml stor burk. Jag är tydligen inte av rätta virket för att bli terrorist för jag kunde verkligen inte komma på det.

Väl i Jerusalemskyrkan sammanträdde vi till kl 21 och började igår igen kl 08:30 och slutade vid 13-tiden. Hemresan gick medelst Øresundståget vilket var en prövning jag ämnar undvika i fortsättningen! Fy va trångt och långsamt! Men väl hemma belönades man med finalen i "På spåret" vilket ju var minst sagt spännande.

Ser med spänning idag fram emot den allsvenska premiären kl 16 mellan Kalmar FF och IFK Göteborg. TV 4 anbefalles!

Ikväll skall jag spela igen med Kjell (är nog elektriker ikväll...) så nu gäller det att få ihop predikan inför morgondagen. Kl ca 13 är det årsmöte i S:t Matteus som jag leder och kl 17 har jag dop i Kungälv (tror jag det var...).

Välkommen till S:t Jakob kyrka i morgon kl 11:00! Dop, nattvard, sång av Tjejtrall och predikan av undertecknad.

/L

5 kommentarer:

Tro Håb og Kærlighed sa...

Vi har gudstjeneste kl 10 hvor df'er Ole Birch prædiker og hvor jeg optager 2 nye medlemmer, derefter er der lunch og pastoratsfonference - sååå jeg når nok ikke S:t Jakob lige i morgen! God søndag:-)

pastorns Ingridienser sa...

Vad trevligt att elektriker både förrätar dop, celebrerar nattvard och predikar. Ser fram emot den nya kyrkan med SPÅNNING isf...

Lasse Svensson sa...

T, H &K: Det låter som det kan bli bra även i Strandby i morgon! Hälsa Ole så gott - och alla andra!
P I: Spelningen ikväll var i ett församlingshem så vi chansade och jag fick vara präst! Tror faktiskt det gick ok. Dock gick en sträng av och jag fick gå ut för att sätta på en ny och då passade Kjell på att berätta ett par historier... Så det kanske ändå blev sådär... =)

Cecilia Dalman Eek sa...

Du fick i alla fall ihop en mer än habil predikan. Vi funderade länge på det du sade, men vi har fortfarande inte riktigt kommit på om Gud är allsmäktig (=har en plan för alla och allt som sker har en mening) eller Gud är god (=om vi ber om hans hjälp kan vi göra goda gärningar och vara hans verktyg). Om han nu är sådär stor som du sa idag, så borde han ju kunna fixa ett och annat som inte riktigt är som det borde, tyckte vi.

Som till exempel att se till att ditt hår vet sin plats så du slipper strö vaxburkar omkring dej i olika säkerhetskontroller...

Lasse Svensson sa...

CDE: Bra fråga! Kanske kan en poäng i predikan vara att vi just ofta fastnar i liknande frågor och inte går vidare till att leva livet som att Gud antingen är allsmäktig ELLER god - något som i båda fallen bör få konsekvenser för vårt liv. Men det gör ju inte frågan mindre intressant... Så vad tror du?
Men jag skulle helt klart behöva hjälp med håret... =)