lördag 27 mars 2010

Från Örebro till lördag

Veckan har rasat på och nu sitter jag med predikan för morgondagen. Palmsöndag och ingång sedan i stilla veckan. Till gudstjänsten i morgon är sommarens alla konfirmander inbjudna och det blir en utmaning att predika i det sammanhanget. Kören sjunger och efter gdstj är det påskbuffé och därefter informationsträff för föräldrar (som jag har) och konfirmander (som Anne har). Kl 15 fyller vi på med Västkustgårdens årsmöte och därefter skall vi lägga sista handen vid församlingsbladet för att sedan avsluta dagen med Skepparexamententamen kl 19. Kommer troligen vara lite sliten då - men det gör nog inte så mycket - bra att ha nåt att skylla på... =)

Annars har veckan bestått just av församlingsbladsskapande och dessutom en resa till Örebro. Väl där stod samtal med pastor, möte med pastoralkomm och årsmöte på programmet. Samtliga samlingar gick bra. I tisdags hade vi samling med sammankallande till smågrupperna och det blir nog bra. Grupperna kommer vara mycket olika men det är bara bra.
Fredag lyssnade jag på predikantförbundets samling till ett mycket intressant föredrag av ET om anknytning och tro. Låter kanske inte så upphetsande men var verkligen utmanande! Bra!

Fredagskvällen förbereddes ett bröllop där jag och min svåger skall vara "värdpar" eller motsvarande. Skall bli kul - för oss i alla fall... =)

Idag har det verkligen varit ett uppsamlingsheat med massa olika mailsvar och annat - och nu skriver jag som du märker alltså predikan...

/L

Inga kommentarer: