onsdag 10 mars 2010

Bil, tåg och flyg

Jaha. Så var då bilen såld. Lite historiskt att jag sålt nåt men sanningen är att det var Kjell som sålde den - man jag la ut den på Blocket! Så lite räknas det väl?
Fick telesamtal i förrgår från kära gamla SJ som meddelade att det inte tänkte köra något av de tåg jag ämnade åka med torsdag och fredag. Nähä. Jag skall på areakabinett i Köpenhamn och ingen av mina DF-kollegor skall dit så jag skall tydligen rapportera själv kring vad som händer i Sverige utifrån de mål som man satt upp i centralkonferensen. Har inte oroat mig så mycket tidigare eftersom det brukar lösa sig. Men idag fick jag klart för mig när jag läste på att det skall vara skriftligt - och på engelska... Vad heter "ansvarig äldste" på engelska? Responsible elder? Låter som en pensionär som stapplar med broddar över en hal parkeringsplats... Troligen inte rätt bild att kommunicera... Bad om lite tips från en tidigare df och fick då tipset att sätta mig bredvid någon som kan ännu sämre engelska än jag och hoppas att jag får tala efter honom/henne... Tack.
Nåväl! Tåget gick alltså inte så nu skall jag flyga dit men har lyckats få plats på ett Öresundståg hem till KBA där jag landar fredag kväll.

Nu skall jag packa nåt.

/L

1 kommentar:

Anonym sa...

a) Jeg tror "responsible elder" ER en pensjonist som går med brodder over en glatt parkeingsplass.. og...

b) Jeg er veldig nysgjerrig på hvem du satt deg ved siden av?! Jeg hadde hatt et par gode forslag ;) og...

c) Hørte dere noe om USA mens dere var der?! Haha!

/f