lördag 12 september 2009

Segling!

Japp, det får bli ett seglingstema i morgondagens predikan! Har kollat på bilder och filmer av Tjörn Runt och vet att jag använt bilden tidigare i nån predikan men blev lite taggad att göra något med den igen. Dra nytta av vind, vara uppmärksam, kurs och fart... Tacksamma bilder för en predikant. Tänker mig att jag anknyter till gemensam framtid men också tankar från kollega "Tänk till...för att tro" som på pastorsamling igår talade om det egna vittnesbördet och behovet av enhet.
Nu är jag på G! Välkommen till S:t Jakob i morgon kl 11 för att höra hur det blev...

/L

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du är på G och inte fastnade i känslan av att missa nåt. Tyvärr missar jag din predikan imorgon, följer med L till kyrkan. Att ha sett (läst) trailern är ju inte samma sak som att ha sett filmen, tyvärr. hej från elisabeth

Anonym sa...

Strålande predikan. Publicera (även utan bilder!)/PA