fredag 18 september 2009

Dessa eviga uppdateringar!

Olika tider har sina egna "förbannelser". För inte så länge sedan beklagade jag mig över allt man måste ladda hela tiden. Det var mobilen, headsetet, iPoden, datorn, bössan...
Nu funderar jag på detta med att uppdatera. Det är inte bara längre att man skall vara uppdaterad utan men skall också uppdatera andra. Det är inte bara någon IT-nisse på nåt företag som skall uppdatera hemsidor utan nuförtiden har vi nästan alla något vi måste uppdatera. Men som med laddandet är ju det i grunden ett positivt problem - men även sådan kan man ibland bli lite matt på - i alla fall jag...

Så nu uppdaterar jag min kära blogg och har dessutom suttit större delen av dagen och försökt lära mig hur S:t Jakobs nya hemsida fungerar och uppdateras. Känns väldigt kul och i nästa vecka skall bilder osv vara på plats så allt kan sjösättas. Vill du tjuvkika? Kom gärna med tips och idéer - men vet att den ännu inte är klar.
S:t Jakobs kyrka är numer också en Facebookgrupp med dryga 100 nya medlemmar på fem dagar. Märkligt. Så det är bäst jag uppdaterar den lite också...

Skall kika på goda vänners nya båt strax och ikväll skall vi slappa med en film framför TV´n. Man måste ju vara uppdaterad...

/L

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lasse! Tycker faktist hemsidan är snygg... särskilt vänsterspalten. Använder du nån mall eller sitter du och knåpar kod själv?
Jo, jag undrar litet över den här rockbandsfesten ni hade hos er... är det nån mer sådan på gång eller? Tänkte kanske om vi kunde komma och gästspela litet med rockbanden hos oss... framöver?

//Ad Hoc

Anonym sa...

Alltså jag menade hos er... nån rockbandsfest.
//Ad hoc

Lasse Svensson sa...

Tjena AH!
Ja, jag tycker också den är snygg. Dock är det Jonas som gjort all layout och jag bara fyller på med nya artiklar och bilder å sånt.
Vi brukar ha en kväll med rockband på våren inom konceptet TGIF (Thank God it´s friday) och kommer säkert bli så i år igen. Anne håller i allt och jag misstänker att hon mer än gärna tar emot band från K-red... Mail & tel till henne på hemsidan =)

Anonym sa...

Tack! Då ska jag kolla med Anne och med våra band. Lycka till med Hummern.
//Ad Hoc