onsdag 9 september 2009

Man tröttnar på teblask, konserver och kex...

Nej, jag talar inte om Oslo-konferensen utan om en textrad i en av Evert Taubes fantastiska visor. Sedan några år har jag förmånen att spela en del med en viss Kjell och Everts visskatt har blivit mer levande för mig - och så även för Olle, som det verkar. Vi har aldrig övar på denna visa men han har tydligen snappat den ändå... Här sjunger han de två första verserna - det finns tre till... =)
Tror dock det är "steamen" och inte "Steven" som hölls på toppen... =)

/L

6 kommentarer:

Erica sa...

Men hallå vilken gullunge du har!

Lasse Svensson sa...

Japp, lik sin far...
=)

Tro Håb og Kærlighed sa...

Oj oj oj - og så siger man, at børn ikke kan lære udenad idag! Hvor er det bare flot. Han er ikke til at stå for.

Unknown sa...

Helt underbart! Olle har numera egen fanclub i Trollhättan. Otroligt att kunna lära sig så mycket text... Hur bokar man honom? Genom far sin antar vi.

Anonym sa...

Vän av ordning finner det tveksamt att lära barn sjunga om att whiskey är bra för kroppen! Stämmer ju inte för se bara på mig!!!
Stenen i havet

Lasse Svensson sa...

Till Anonym:
Tror nog hemligheten ligger i hur strofen startar: "Och så bjöd han på whiskey var fjortonde dag..." Ett glas med två veckors mellanrum - då är nog det mesta nyttigt för kroppen... =)
Till Karin:
Bokning och inte minst fakturering sköter jag! =)