lördag 19 september 2009

Lugnt idag - mer i morgon

Dagen idag började slappt med att se färdigt gårdagskvällens film - nuförtiden somnar man självklart i soffan vid tio när man ser film (och annars också...). Spännande film (Män som hatar kvinnor) men ganska läskig. Har inte varit på bio och sett vuxenfilm på fyra år men funderar på att se uppföljaren - men det fins mycket man funderar på.Mellansonen vann sedan sin match mot Fjärås och jag har klippt gräset och förberett hummertinorna inför premiären på måndag. Allt är redo - i år satsar vi på insaltade laxhuvuden som agn. Har märkt nya bojar och kör med två till varje tina för att kunna skilja mina från andras på lite håll. I Vallda heter det det dock inte tinor eller bojar utan "kuper" och "välen". Och frågan fram på onsdag blir: "Sa vi lytta kupera ida?" och mitt givna svar blir "Oja". Svensk nykokt hummer en onsdag - det får duga! Men det har vi inte sett ännu...
Nu har barnens äldsta kusin kommit på besök och kvällen blir lugn - typ.

I morgon startar dagen med gudstjänst i Kungsbacka metodistkyrka kl 11:00. Och jag skall sjunga i manskör... Tja, vad gör man inte för konsten.
Därefter ett sammanträde i S:t Jakob innan jag går för att se Blåvitt krossa bajern.
Vill verkligen uppmana dig att gå på cafékvällen i S:t Jakob kl 18 i morgon söndag! Kände författaren Stewe Claesson kommer på besök. Det blir bra! Själv är jag hemma och firar mellansonens födelsedag. Dagen imorgon avslutas med innebandy. Om jag orkar...
Vinnaren Hugo!

Stolt båtägare Thomas bredvid sitt nyköpta slagskepp! Olle också stolt...
/L

Inga kommentarer: