söndag 18 januari 2009

Livets källa

En källa är ju dels en plats där något har sitt ursprung men också en plats där man kan bli uppfriskad och förnyad. Idag har vi i kyrkorna talat om "Livets källa" - och eftersom det är i kyrkan vi talar om detta är det såklart något religiöst som avses. Japp, så är det! 
Utmaningen för veckan som ligger framför är i i alla fall för mig att se hur min tro och min tros ursprung - Jesus - uppfriskar mig och påminner mig om var jag har min botten och grundtrygghet. Det låter fint - och är det också.

Min kollega Anne fyllde år i fredags och strax skall vi hem till henne och överlämna en bok (det är det inte men hon kanske läser min blogg innan vi hinner överlämna paketet) och enligt löfte äta kyckling. 
I morgon kl 12 har vi i S:t Jakob en stunds bön för kristen enhet eftersom det är en ekumenisk bönevecka med det temat. Välkommen om du har vägen förbi! 

/L

Inga kommentarer: