måndag 26 januari 2009

Ingen vanlig måndag

Nä, det kan man inte säga. Men å andra sidan har jag inte så många sådana... Reaktionerna har ramlat in på gårdagens gudstjänst i SVT - de allra flesta mycket positiva. Men jag har inte riktigt hunnit svara på alla för jag har idag varit i Växjö på RTO-sammanträde. Dvs "Rådet för tjänsten som ordinerad". I klartext innebär det ett råd med ansvar för de som är på väg att bli präster inom Metodistkyrkan men också alla som ÄR präster och deras relation till årskonferensen. Orkar inte ens försöka förklara mer... Men helt OK sammanträde och väldigt vacker och speciell domkyrka. Men Växjö... Ja, ja... 
Idag har vi också bollat korrektur på församlingsbladet som finns för utdelande from fredag. Ser bra ut. Blir ett temanummer kring TV-gudstjänsterna - såklart. 

I morgon skall jag annars jobba med Centrumkyrkans (Kållered) och Wesleykyrkans (Borås) församlingsblad. Sedan är det samling med Citypastorerna och sedan får det nog räcka för dagen. 
Frugan börjar tröttna på att leva på stor fot men mår bättre. Barnen tröttnar snabbt på mina tre paradrätter och troligen kommer jag överraska oss med hämtmat i morgon - eller korvstroganoff igen... Vi får se... =)

/L

1 kommentar:

Cecilia Dalman Eek sa...

Koketterar du med att inte kunna laga mat? Det förvånar mig. En normalt läskunnig man har inga problem att läsa recept. Tro mig - jag vet ;-)
/Syrran