torsdag 18 september 2008

Som torsdag betraktat...

...har detta varit en ganska vanlig torsdag. Pastorsamling med regionens aktiva pastorer inom Metodistkyrkan och sedan Torsdagsträff. Något ovanligt är det dock att figurera i media så flitigt som det har blivit efter programmet "I ditt ansikte" som sändes i måndags kväll i Kanal 5 (läs tidigare inlägg nedan). En del hör av sig och tycker vi som kyrka skall svara tydligare på en del av det som skrivs. Kanske det. Hur som helst finns det en viktig poäng i troheten i det som innerst inne är S:t Jakobs kyrka: den fasta grunden och det höga taket. Att debattera fram en sann bild av den kyrka i vilken jag tjänar tror jag är omöjligt. Möjligheten är att genom liv och handling visa att Jesus Kristus är Herre. Så det är min ambition också idag, denna torsdag. Jag önskar dig välkommen till kyrkan där spår av syndare och heliga finns - och alltid kommer finnas - där det glada budskapet om Jesus Kristus förkunnas och sakramenten förvaltas. 

Nu skall vår mellanson snart spela fotbollsmatch. Vore kul om dom vann nån gång... =)

Allt gott!


Lasse

1 kommentar:

Anonym sa...

Så underbart roligt att du bloggar! Det var i din påskpredikan i våras jag blev inspirerad till bloggen Emmausvandrarna, som visserligen sedan slagits ihop med Vänstra Stranden (man orkar ju inte allt) men att blogga om radikal kristen tro behövs verkligen!! /VS