torsdag 11 september 2008

Min första bloggdag är snart över!

Jaha! Så det är såhär det känns att blogga. Jag har fått några kommentarer via mail men ingen har vågat kommentera här. Mest har det handlat om folk som pikar för att de inte tror jag kommer orka hålla på. Nä, såhär flera gånger om dagen håller nog inte. Vi får se.

Torsdagsträffen gick fint. Ca 20 pers och fina bilder från sommaren, Maria sjöng fint (när hon väl kom ihåg att det var idag som det var torsdagsträff...) och det var goda mackor. 

Efter torsdagsträffen följde hemside-cirkus. Vi har nu en egen domän (stjakob.se) som när som helst skall skutta igång och på den skall det inom en vecka (ja, vi har hört det förut) finnas en hemsida igång. Samma företag som hjälper Jordelit skall sponsra kyrkan med denna tjänst. Kan bli väldigt bra. Logga i rätt antal pixlar (tack Jonas!) är skickad och nu är det bara att vänta.

Gudstjänstplanering inför söndag är också gjord och det blir lite mer av metodistkyrkans ordning för "Ordets och Bordets gudstjänst". Det är alltså nattvard på söndag. Olle har ingångsord och lite annat, Anne är prästen (och Ragne också) och Kajsa sjunger. Det blir kanon! Själv är jag i Domkyrkan och hälsar en ny domprost välkommen (Karin Burstrand).

Dop på lördag i Råda kyrka och det har också planerats idag. 

Dagens arbete avslutades med regionalt musikråd i Kållered där vi talade om den gemensamma regionsgudstjänsten i S:t Matteus den 21 sept kl 11 och lite annat smått och gott. Även gott fika!

Sedan var det tänkt att jag skulle spela innebandy men vi var bara två på en helplan så vi hoppade över det. Bra för då hann jag skriva detta! =)

Nu skall jag nog fixa lite med Borgå´s (Finland) församlingsblad innan det är dags att somna. 

L


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att fikat i Kållered omnämns i dessa ordalag på nätet!
Du är alltid välkommen hit.
Kul idé med bloggen, det är bara att fortsätta tycker jag.
Själv borde jag välja ut en psalm till den 21:e sep, istället läser jag din blogg...så kan det tydligen gå.
Allt gott

Anonym sa...

Oj då jag blev visst anonym, det var inte tanken, haj svejs igen