torsdag 11 september 2008

Man kan ju alltid testa...

Hejsan!
Ett jobb i en kyrka går till stor del ut på att man försöker finna sätt att kommunicera med de som känner till församlingen och såklart alla andra. Eftersom vi ganska länge haft stora problem med S:t Jakobs hemsida har jag inte så sällan fått förslaget att jag borde blogga. 
Men vem läser bloggar? Du, tydligen... =)

Så min tanke blev plötsligt en förmiddag att "man kan ju alltid testa". Så det gör jag nu.
Idén är att ge dig som väl känner till S:t Jakobs församling eller mig en inblick i vad jag håller på med och vad som är på gång i S:t Jakobs kyrka. Men tanken är också att du som inte har en aning om vad S:t Jakob är och inte ens vet att det är en metodistkyrka som ligger i centrala GBG också skall få en chans att lära känns oss och mig något.

Idag skall vi starta Torsdagsträffen som är en dagträff dit mestadels pensionärer kommer. Man möts varje torsdag kl 12 och fikar och lyssnar till något mer eller mindre spännande föredrag - oftast mer! Idag är det vi i personalen som håller i det hela. Jag ansvarar för bildvisning och Maggan för sångblad och Maria för sånger. Sedan är ju alltid Ragne med. 

Självklart är det inte säkert att du vet vem dessa människor är men det kommer! 

Nu skall jag leta upp min telefon... 

Lasse

Inga kommentarer: