lördag 13 september 2008

När känner man sig ledig?

Ibland säger man att vara ledig det är att inte göra något alls. Ibland håller alla med om att när man är ledig är det viktigaste att man gör något annat än det man brukar. Och ibland är känslan att ledigheten i sig inte är så viktigt som känslan att få se fram emot en ledighet "om jag bara står ut till lördag". Jag tror nog generellt att i det stressiga liv vi lever är det viktigaste att vara medveten om vad man väljer att göra. Det behöver inte vara fel för mig att bara se på TV en hel dag ELLER jobba en hel dag när jag är ledig (även om det TROLIGEN är fel...). Det handlar om de val man gör utifrån vad man upplever sig ha störst ansvar gentemot just den dagen/timman/minuten. Mig själv, familjen, kyrkan eller vad det nu kan vara.

Idag började dagen med att äldsta sonen Åke drog iväg på fotbollscup i Torslanda. Avfärd 07.00... 10:30 skall mellansonen Hugo spela hemmamatch i Lerkil och vi ansvarar för servering och tvätt. Sedan skall jag ha ett dop kl 14 i Mölnlycke som Anna (min fru) skall sjunga på. 
Måste också hinna klippa gräset idag.... Och laga Hugos cykel. Och ha egen tid... 
Och skriva i min blogg! =)

L

1 kommentar:

Anonym sa...

det är ju bra att du fått upp en bild till i alla fall!
kram em