lördag 23 januari 2010

Lördag

Tack för goda kommentarer angående demokrati! Funderingarna fortsätter...
Men idag har dagen mellan 09:00 och 17:00 handlat om romber, passare och upphinnande båtar. Dvs det har varit första dagen i Förarintygskursen som hålles i S:t Jakobs kyrka. I morgon fortsätter (och avslutas) kursen. Själv tänkte jag att denna första helg bara var repetition och att helgen i mars då vi skall ta Kustskepparen var det jag hade siktet inställt på - detta eftersom jag 1987 tog Förarintyget. Dock visade det sig att jag tydligen hade tagit något helt annat intyg och vips var otroligt överkvalificerad för BÅDA dessa helger! Men jag går ändå och inser också att jag inte minns ett dugg om sånt som avdrift, diviation och allt vad det nu heter. Kl 13 i morgon fortsätter vi och när vi skildes kl 17 sa läraren: "Nu har ni gott om tid till imorgon kl 13 att läsa igenom materialet och plugga".

Jojo! Själv gick jag ock kollade på mellansonens sista match i en inomhusfotbollcup i Lisebergshallen och sedan gick vi på Hockey för att se Frölunda få stryk av Modo. Dock fick vi se Foppa få matchstraff i sin comeback - och det är ju alltid något...




Innan hemfärd stannade vi till i kyrkan och och fick beskedet att Sigrid avlidit. En fantastisk kämpe och tjänarinna har flyttat till sin Herre efter 96 år i tjänst för människor och kyrkan på denna jord.
Beslöt att parentation blir nästa söndag.

Nu skall det filas lite på predikan och sedan blir det kudden - Hugo skall vara i Lisebergshallen för B-slutspel kl 08:45 och 09:30 börjar vi musiker repa inför gudstjänsten. Bibeln var det - som du vet. Välkommen kl 11:00.

/L

Inga kommentarer: