torsdag 14 januari 2010

Det mindre sammanhanget

Igår var vi samlade till församlingsråd i S:t Jakobs kyrka och den viktigaste punkten på dagordningen var förberedelserna inför söndagens församlingsmöte (efter gudstjänsten, ca 12:45). Dels skulle budget fastställas och dels - och inte minst viktigt - skulle vi samtala om hur församlingens nya smågruppsarbete skall se ut. Kort uttryckt skall hela församlingen delas in i geografiska grupper och erbjudas en samling i denna grupp ungefär en gång per månad. Man möts i hemmen och man har en ganska enkel andakt och i början går det hela såklart mest ut på att lära känna varandra.
För min del tror jag att detta kan vara den viktigaste "förändringen" vi gjort på länge i S:t Jakobs kyrka - och då har vi ändå byggt om det mesta... =) Jag tror att man inte kan överskatta vikten av att lära känna varandra i en mindre grupp och får ge och ta emot omsorg på det sättet. Självfallet har smågrupper funnits tidigare men inte förrän nu kommer hela församlingen att beröras. Kanske vill någon inte komma till dessa samlingar som erbjuds men man hör lika fullt till gruppen och vet om omsorgen och förbönerna.
Jag tror mycket på detta upplägg - och hoppas DU vill vara med och be för detta!

/L

1 kommentar:

/kjernald sa...

Jag tror också mycket på upplägget och ber för en bra uppslutning och vilja att lära känna Gud och varandra. Kör hårt!