fredag 23 oktober 2009

Sammanträden!

Inser att den som väljer att läsa en bloggpost under denna rubrik måste vara ganska hängiven - oklart vad, sammanträden?
Men det är för mig vad det känts som jag mest hållit på med hela veckan. Jag har träffat församlingsråd/styrelse i Johanneskyrkan, Metodistkyrkan i Kungsbacka och i Alingsås och dessutom träffat kriminalvården, Lyckans Backa (hyresgäst på Västkustgården) två gånger och en hel planeringsmöten.
Sammanträden är inte alls alltid tråkiga och ofta är det ur sådana samlingar som något nytt tar fart - ofta ganska oväntat.
Jag arbetar 20% som regionutvecklare på Metodistkyrkans västra region och skall enligt arbetsbeskrivningen satsa mest kraft där det finns en utvecklingspotential - och om man med det menar brist på framgång finns det ju en hel del att göra i ALLA församlingar - för det kunde vara bättre överallt... Nåja. Jag får nog smälta intrycken och föra samtal med distriksföreståndare för att prioritera arbetet framöver.

Idag väntar predikantförbundssamling hemma hos oss kl 16 och kl 19 håller vi alla tummar vi har för Blåvitt på Grimsta IP mot Brommapojkarna. I morgon skall VG´s båtar upp och det är styrelsemöte därefter.

/L

2 kommentarer:

Tro Håb og Kærlighed sa...

OK så - jeg læste dit indlæg - trods overskriften. En erhvervsskade måske. Ja sådan kan en uge godt føles - som et langt møde! Hurra for gudstjenesten.

Anonym sa...

Hängiven eller i totalt behov av distraktion, det kan nog duga båda som skäl att läsa. Och du hade kunnat välja en annan rubrik för samma post, möten t ex. Hängivna hej från Elisabeth