onsdag 28 oktober 2009

Laholm - också ett ställe

Idag har jag varit i Laholm. Varför? Ja, frågan är onekligen berättigad. Jag har andats. Kommer att tänka på den underbara sketchen med Galenskaparna & After Shave om Bröderna S:t Gotthard: -Vad gör du? -Andas! Skall det behöva ta sådan &"€/")!=:a tid? -Jag har varit färdig länge. Kolla här!
Tror vi alla behöver göra något helt annat då och då för att bara andas, byta perspektiv och komma bort - även om det är till Laholm. Idag åkte jag tillsammans med min bilreparatör tillika dragspelare alltså till Laholm och spelade för en pensionärsförening som firade något slags jubileum. 120 glada pensionärer som lyssnade på massa mer eller mindre festliga låtar och en hel del helt klart olämpliga roliga historier (berättade av någon annan än jag...).
Ytterligare 15 spelningar är bokade och för min del är detta något annat, något roligt som jag gör för min egen skull. Ett andningshål.
Men skall det behöva ta sån tid? Tja, vem vet. En vacker dag kanske jag bara lägger av och känner att "jag har varit färdig länge".
Men till Laholm åker jag nog inte igen. Men till Knäred... Var ligger det?

/L

3 kommentarer:

Erica sa...

Det tror jag är viktigt, att göra saker bara för att det är roligt. Jag tänker att du som har ett sånt där jobb där det alltid ska vara en mening med allt, kan det vara rätt befriande att bara ha roligt. Fundering från mig

Anonym sa...

Var det i Laholm du var? Då måste
du missat mycket eftersom du inte
tyckte det var någon fin plats.
Jag har varit där och upplevt motsatsen. Det är inte långt från
havet heller. Men anledningen till
att du var i Laholm var ju posi-
tiv. Fler dagar med avkoppling
önskar jag dig.
Kerstin

Bengt sa...

Träffade vid ett tillfälle en helt okänd kille som råkade hör att jag kommer från Kungsbacka. "Kommer du därifrån. Det verkar vara en fruktansvärt tråkig stad" sa han.
Det tog hårt