torsdag 24 juni 2010

Spännande!

Det känns otroligt utmanande och spännande att nu få gå in i en tjänst med start från 16 augusti där jag får finnas mitt i skapandet av ett nytt kyrkosamfund!
Jag vill så innerligt gärna att vi nu på allvar skall anta denna utmaning att bygga något nytt, något som verkligen berör och är relevant. Det är en historisk chans. Den skall vi ta! Tillsammans!
Här finns lite info om vad jag talar om. Och här.
Jag känner stor tacksamhet till S:t Jakobs församling som uppmuntrat mig och som lånar ut mig under ett år för denna tjänst.

I övrigt fortsätter konfirmationslägret som vanligt - välkommen på midsommarfirande i morgon! Servering från 14:30 och stången reses kl 15. Underhållning av Vallda folkdanslag och Smepôjka. Bör inte missas...



/L

8 kommentarer:

/kjernald sa...

Gratulerar till din nya tjänst! Som du säger själv så är det spännande, på många olika sätt. Nu blir du rikskändis...igen!

Jag delar din iver över att hitta nya vägar för att nå Sverige eftersom våra gamla inte fungerar. Däremot är jag mer avvaktande när det gäller ett nytt samfund som har så mycket historia att dras med och som till så stor del är samma som det är idag. Men det är väl det som är ditt jobb, att sälja idén om att de församlingar som utgör det nya samfundet måste i praktiken upphöra vara det dom är och tänka nytt/framåt som GF:re.

Guds välsignelse över dig. Jag tror du kommer att göra ett jättebra jobb!

Anonym sa...

Lasse
Jag är med i SMK Styrsö/Johanneberg.
Önskar dej lycka till i din tjänst.
Benny Fhager

Anonym sa...

Ett lycka till i framtida tjänst.
Mycket glädje och kraft önskar
Kerstin

Ma(tte)rie sa...

Önskar dig lycka till och Guds välsignelse Lasse! I det nära med midsommar och konfirmander och i det stora i framtiden med GF.

Lasse Svensson sa...

Tack för "lycka till:ar" och välsignelseönskniungar - det behövs.
/L

Anonym sa...

Grattis Lasse! Bra för både den nya kyrkan och för dig, tror elisabeth

Ingvar Palmér sa...

Processledare.... Tänker på nån sorts ingenjör inom tillverkningsindustrin...

Spännande! Kul! Lycka till!

Tro Håb og Kærlighed sa...

Guds fred og ALT godt i den nye tjeneste!