onsdag 30 juni 2010

Slutet...

Det är just nu en hel del som börjar ta slut (kul uttryck). Konfalägret på Västkustgården, arbetet innan semestern (börjar på måndag), juni, min förkylning, VM och inte minst orken och koncentrationen.
Det innebär också att något annat snart börjar och det kan ju vara positivt. Det är väl livets gång att något slutar och något annat börjar.

Är inte otippat just nu ganska fokuserad på en ny kyrka i Sverige och ser med spänning fram emot ett år i tjänst för detta nya. Men jag känner redan nu att jag också kommer sakna det sammanhang jag funnits i de senast 13 åren - arbetskamrater som är mycket mer än det, vänner och sammanhang.
För församlingen är jag dock inte ett smack orolig - det finns så många goda krafter och vid ett sammanträde igår beslöt församlingen att öka Anne Grudeborns tjänst till 50% och Maria Raffais tjänst till 75%. Tillsammans med alla ideella goda krafter blir det jättebra! Dessutom kan jag smyga in och använda mitt kontor lite då och då och kanske till och med smyga med på fika hos Ragne nån gång... =)

Har nu gjort fyra hajker av fem och ikväll är den sista inplanerad. Jag seglar och bor i båt tillsammans med Korsbo nedan och senast var det en underbar kväll - får väl se hur det blir idag.




/L

Inga kommentarer: