söndag 13 juni 2010

En söndag långt från sängen...

Idag har det varit ett högt tempo - men så har också mycket blivit gjort.
Dagen inleddes - efter viss stress och hets - med att vi kom iväg till Borås där idag Wesleykyrkan stängdes efter att ha fungerat som Metodistkyrka sedan 1902. Det är länge. Församlingen lever vidare och har tillsammans med Missionskyrkan en avsiktsförklaring om att bilda en gemensam församling 2012. Det blir bra.



Direkt från Borås till Sandö hamn - dock via Saltholmen för att lämna av min frus farmor. I Sandö riggades tält, bänkar, bord och stolar - och inte minst ljud. Smepöjka underhöll mellan 16 och 17 då Gudstjänsten tog vid. Gospelkör, hårdrocksband och smepöjka - en salig blandning kan man säga... Jag predikade lite kortare än tänkt beroende på att det var kallt i vinden och att jag tyckte det räckte som det blev...
Nu har man precis kommit hem efter att allt är tillbakakånkat och vi dessutom hunnit med att handla något inför yngsta sonens sista dag på dagis i morgon. Det blir en utflykt - oklart varthän. Men han mor skall följa med så det blir nog väl.

Nu längtar jag efter sängen men måste nog äta nåt först. Jag hann inte med våfflor och korv i Sandö.

/L

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag beundrar Boråsarna för deras mod och klokhet. Kan också känna en stor beundran för att ha en hamngudstjänst i denna blåst! Trohet sa Jesus något om - häftigt, men ibland funderar jag.
Bra jobbat!
Fars