lördag 20 juni 2009

Varje läger unikt

Varje konfirmationsläger är unikt och formas alltid där och då. Ingen konfirmandgrupp är den andra lik och dessutom blir det alltid något nytt, unikt, tema för varje läger. Jag tänker då främst på humorn. Något år kan det vara en särskild dialekt som alla skall använda och som blir ett  komiskt tema genom allt som sker etta annat år är det smeknamn osv. I år är det dom torra ordvitsarnas läger. Ikväll är det sista GT-teaterföreställningen och troligen kommer de sex grupperna försöka bräcka varandra i torra och i regel ganska tråkiga skämt. Men charmigt är det helt klart. 

Roligast hittills tycker jag följande är (som dock blir obegriplig om den inte uttalas på bredaste göteborska):
- Vet du vilken som är det största djuret i paradiset?
- De e la en orm! 

Kul va?!?

/L

2 kommentarer:

Erica sa...

Ha ha ha, jag som gillar torra ordvitsar hade nog skrattat en del. En undran, hur gör du för att få in din bild längst upp?

Cicci sa...

Åh, vad jag saknar att vara där! I år känns det verkligen värre än tidigare. Ett + är iaf att ungarna på jobbet uppskattar sådana ordvitsar mer än många andra i omgivningen... :) Får roa mig med dem helt enkelt i avsaknad av likasinnade.