onsdag 10 juni 2009

Rapport 6/6...

En underbar nationaldag blev det! Tjolöholm blev dock något nedstänkt från de grå skyarna till en början med sedan ljusnade det och Smepöjkana gjorde sedvanlig succé... En video från soundcheck:

Därefter direkt till Vendelsö som för mig dessförinnan mest var känt som en anonym ö där Svriges första baptisförsamlings grundare - F O Nilsson - föddes 1809 (fick slå upp årtalet - jag erkänner...). På Vedelsö skulle det bli vigsel men innan vi hann så långt blev min fru (som skulle sjunga på vigseln) ihjälskrämda av två stora hästar som utan förvarning kom framrusande mot oss. Jag skrek (enligt uppgift från det på säkert avstånd ansamlade bröllopsföljet "som en lite flicka") och flydde fältet utan att bry mig om varken fru eller gitarr... Inte så smickrande... 
Därefter hann man se misären på Råsunda då Sverige lyckade förlora mot Danmark. Men vi grillade också och det är ju alltid gott... 


/L

3 kommentarer:

INput sa...

Inte visste jag att Ulf Persson också är med i Smepöjkana - men det måste ju innebära en vass förstärkning!
Lider med din hustru, två hästkrafter är inte att leka med...

Lasse Svensson sa...

Skall väl flikas in att Ulf var konfrancier... =)

pastorns Ingridienser sa...

Men bilden är ju bara helt fantastisk! Jag tror du kunde vinna en fototävling med den.
Hustrun har verkligen lanserat ett nytt hästmode bland hästskötare. Bra!