fredag 26 juni 2009

Sist men inte minst

Idag är sista dagen på Västkustgården även om lägret formellt håller på ytterligare två dagar. Idag övas kyrkospel och i morgon lämnar konfirmanderna gården tidigt för resa till S:t Jakob där man skall repa hela dagen och kl 17 vara med och genomföra "Konfamässa 2009". Sedan blir fotografering och festkväll i kyrkan med föräldrar och syskon - och alla ledarna förstås.
Söndag kl 11 är det konfirmation! Kom i tid om du vill få plats! 
Katolska kyrkans kyrkoherde gick för några år sedan förbi S:t Jakob vid 10-tiden en konfirmationssöndag och kön utanför kyrkportarna ringlade sig hundra meter lång. Jag var ute en sväng och talade med föräldrarna och kyrkoherden frågad
e vad det var får något speciellt idag i S:t Jakob. Jag kunde inte motstå att nonchalant svara: "Inget särskilt - vanlig sommarsöndag i Metodistkyrkan"... Jag kommer troligen inte till himlen men ganska kul var det... =) Kyrkoherden var dock inte dum utan skrattade hjärtligt. Så han kommer kanske inte heller till himlen. Magnus Betnér sa när han gästade S:t Jakob i höstas att "sådana som brukar tala om för mig att jag inte kommer till himlen är påfallande ofta människor jag absolut inte skulle vilja spendera evigheten med". Kom bara att tänka på det.

Igår var det sista hajken och vi var lite lata och seglade till Sandö Hamn och hade en mysig kväll där. Nu skall båten laddas med Svenssons prylar så vi kanske kan segla lite i veckan som kommer. Vem vet? Bilden nedan visar vår båt - och den är inte minst! Har nog aldrig hänt!

/L

Inga kommentarer: