onsdag 17 juni 2009

Ett läger i hysteriskt tempo!

...eller håller jag på att bli gammal? I bästa fall lite av varje...
Söndagens tillställning i Sandö Hamn var mycket lyckat även om det när det hela började var ganska helmulet men allt eftersom tiden närmade sig gudstjänsttid sprack himlen upp och solen tittade fram mer och mer. Gudstjänsten blev fin och våra konfimander sjöng så vackert och jag predikade nog som vanligt.

Måndag var det för min del hajk på havet med en grupp om fem konfirmander och natten till idag var det detsamma - men med en ny grupp. Idag på fm försökte jag tuta i de sömndruckna konfirmanderna GT-historia och just nu sitter de och samtalar om miljö och hållbarhet med CDE. 

Kvällen är vikt åt den stora gal(n)apremiären av årets GT-teater! Konfirmnderna skall i grupper dramatisera berättelser ut bibeln - och ibland känner man till och med igen dem... =)

/L

PS. Skall försöka lägga upp lite bilder senare...

2 kommentarer:

anna malena sa...

ååååååh jag vill också se gt-teater! det är så fubbigt att vissa ska behöva jobba i stan istället. men visst är det ett hysteriskt tempo, det var det föra året med. säjer jag som faktiskt är mycket yngre än du!

Tro Håb og Kærlighed sa...

Konfirmandlejr er en af grundene til at jeg lige så gerne vil være præst på den her side af Kattegat :-) Jeg beundrer engagementet. Vi holder på året igennem - men Palmesøndag er det slut!