onsdag 6 maj 2009

Sonen cyklar!

Det är inte att det är lite vemodigt att konstatera att man just lärt det sista sonen cykla. Eller lärt... Tredje barnet - han har lärt sig själv genom att titta på brorsorna. Och som han cyklar! Hur cool hjälm som helst fick han låna av en kompis mamma. Jag är grön av avund! 

Idag har jag gjort sånt där tråkigt och tidsödande hantverksarbete som listning och salning av fönster. Normalt överlåter jag sånt trams åt svärfar men hustrun antydde (troligen väl medveten om vilken effekt det skulle få) att jag inte klarade av sådant arbete varför dagen till någon del ägnats åt sådant. Kvällen skall ägnas åt generalrep inför söndagens vårkonsert (kl 18 i S:t Jakob). 

Måste snart klippa mig!

/L

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk! :)


/f (og "g" etterpå.. du vet... i tilfelle du kjenner flere... :)

Anonym sa...

Underbart! Jag vet hur det känns! Kristian lärde sig på skärtorsdagen:-)(Men det är mycket sparkcyklar nu för tiden för "ungdomarna"...)
Gunilla