onsdag 13 maj 2009

Att återvinna en skottkärra...

När jag skulle flytta vinterdäcken medelst skottkärran hemma gick ena skalmen av (känns som det borde heta så?). Ringde idag till Granngården för att fråga om man inte borde kunna köpa lösa skalmar - såhär i hållbarhetens tidevarv. Jodå, det kunde man. Man kunde beställa en skalm och någon vecka senare skulle man för den ringa summan av 289:- få sig en ny skalm! "Helst bör man byta båda" upplyste den trevliga damen i telefonen om. Vad kostar då en ny skottkärra? Japp, som du trodde: 499:- (dock rea just nu - annars 599:-). I vredesmod åkte jag till Byggmax och för 48:- köpte tryckimpregnerat virke och med såg, hyvel och lite vansinne hottade jag upp min skottkärra! 

Snyggt va?

/L

4 kommentarer:

INput sa...

Lysande - vill du ha mera jobb?

Anonym sa...

I blant er du for bra og for rolig, Lasse! Veldig imponert! Hjalp den nye syklisten og fotballspilleren også til?
/fg

Anonym sa...

Japp, han var särskilt hjälpsam med att gå i vägen och gnälla... =) Han har ingen förståelse alls för hur arg man kan bli över brist på skalmar... =)
/L

hank sa...

Det var bra gjort! Imponerad är kanske inte rätt ord, för jag vet vad du kan, men smart ändå!!