fredag 28 maj 2010

Båt och åldrande...

Veckan har varit fylld av en del arbete men också några pappalediga dagar med mycket mys men också en del jobb på båten. Min underbara hustru har ståt för det mesta målandet medan jag fått polera en del och fixa annat.

Nu ligger äntligen båten i sjön även om det dock blev onödigt äventyrligt... Hade glömt rorkulten som är hemma på lackning och dessutom hade backslaget på något sätt pajat så jag fick köra från sjösättningsplatsen till fållan styrande med en polygrip liggandes i ett stuvfack för att nå växeln i motorrummet allt medan en ganska stressad hustru skrek "BACK! FRAM! HÖGER!". Men det gick bra - till slut...

Idag är det återigen arbete för min del med förberedelse av vigsel i morgon och gudstjänst med dop på söndag. Dessutom firar(?) jag min födelsedag idag. 39 år. Ser mycket ut när jag kollar på siffrorna - mer när jag kollar mig i spegeln. Men fred med Gud och frun är egentligen mer värt varför det ändå känns som en bra dag. 

Måste dock komma på vad det är för fel på backslaget...

/L

5 kommentarer:

pastorns Ingridienser sa...

Grattis- önskar dig en god dag!

Tänk själv/ Läsa i livet sa...

Strunta i backslaget. Full fart framåt är devisen!/pa

Tänk själv/ Läsa i livet sa...

Höger? Skrek hon det? Höger? Sälj båten.

Lasse Svensson sa...

Tackar för grattis! Och nu är backslaget lagat.... Och nåt får jag nog sälja i alla fall... =)

/L

Tro Håb og Kærlighed sa...

Et forsinket "Hip, hip hurra" - ja, nu er du definitivt sidst i 30'erne:-)Hele familien ønskes dejlige, lange og lyse dage på havet.